תזונה נכונה עם שיטת מירב סהר

אבות המזון ושיטת מירב סהר

בשנים האחרונות המודעות לחשיבותה של תזונה נכונה ובריאה רק הולכת וגוברת כאשר תזונה בריאה מוגדרת ככזו אשר משלבת את כל אבות המזון בתפריט בצורה מאוזנת. עם זאת ישנם אבות מזון להם ערך קלורי גבוה במיוחד ביחס לאחרים.

כך לא פעם אנשים אשר רוצים לרדת במשקל וזאת מבלי למנוע מהגוף לקבל את הרכיבים התזונתיים להם זקוק, עלולים להיתקל בבעיה ללא הידע הנכון.

איך בכל זאת ניתן לרדת במשקל בצורה נכונה תוך שעושים שימוש נכון באבות המזון? כדי לענות על שאלה זו קודם כל עלינו להכיר את אבות המזון, על תפקידיהם השונים.

פחמימות

פחמימות הן למעשה תרכובות אורגניות מבין הנפוצות ביותר והנן חיוניות לכל היצורים החיים.

לפחמימות ישנם תפקידים חשובים בשמירה על בריאות הגוף, הן עוזרות לגוף להפיק אנרגיה, הן מסייעות לבניית מולקולות רבות, הן חשובות לקיומו של החומר התורשתי בכל התאים והן משמשות כתעודת הזהות של התא בתהליכים ביולוגיים רבים.

למעשה פחמימות וסוכרים מגיעים מאותה המשפחה וכתוצאה מכך צריכת כמות גדולה של פחמימות מעבר למה שהגוף צריך לטובת הפקת האנרגיה, תוביל להפיכת הסוכרים העודפים לשומן מצטבר.

לכן בשיטת מירב סהר אנו מקפידים על אכילת פחמימות ולא נמנעים מהן לחלוטין, אך מקפידים על הכמויות כדי לא להגיע לעודף שייהפך לשומן.

 

שומנים

שומנים הנם קבוצה של ליפידים וניתן למצוא אותם בכל גוף חי. הם נחשבים למרכיב תזונתי חיוני היות והם מסייעים לתהליכים ביולוגיים רבים. הם מורכבים מחומצות שומן ונאגרים בגוף ומשמשים כמקור אנרגיה עיקרי היות והם מכילים כמות גדולה של אנרגיה, פשוטו כמשמעו. לרקמות שומן ישנם תפקידים חשובים, הן משמשות כמבודדות לאיברי הגוף הפנימיים והן מסייעות ליצירת ממברנת התאים. השומן נחשב למרכיב חיוני בתזונה היות ומלבד האנרגיה, הוא מספק חומצות שומן חיוניות ומסייע לתהליכי ספיגת וויטמינים בגוף.

מנות השומן הן חשובות ביותר לתפקוד תקין ובריא של הגוף, לכן חשוב מאוד להקפיד על כמות מנות השומן  המומלצת על פי שיטת מירב סהר בכדי לקדם את תהליך הירידה במשקל 

 

חלבונים

חלבונים הם תרכובת אורגנית אותה ניתן למצוא במוצרי בשר, חלב, בביצים ובדגים וכן גם בעולם הצומח כמו למשל בגרעינים, קטניות, זרעים ואגוזים. לחלבונים ישנם תפקידים חשובים בגף והם בניית רקמות, הובלת המזון והחמצן בדם, שריפת המזון והפיכתו לאנרגיה ועוד. החלבונים בנויים מחומצות אמינו, הנושאות חמצן, הידוע כאחד הגורמים החיוניים ביותר לחיים בכלל ולגוף בפרט. היות וישנם סוגים שונים של חומצות אמינו חשוב לצרוך חלבונים ממקורות מגוונים עד כמה שניתן, בכמויות ובאיכויות המומלצות לגוף.

וויטמינים

וויטמינים הנם חיוניים לגוף היות והוא אינו יכול לייצר אותם בכוחות עצמו. אך לעומת אבות מזון אחרים הגוף אינו זקוק לכמויות גדולות מהם. ישנם סוגים שונים של ויטמינים כאשר לכל סוג ישנם תפקידים אחרים והוא שותף לתהליכים שונים בגוף. בין תפקידיהם של הוויטמינים: סיוע והאצת חילוף החומרים, הפקת אנרגיה מהמזון, תהליכי גדילה, עיבוד אבות המזון וספיגתם וכיוצא בכך. הוויטמינים מצויים בעיקר בפירות וירקות טריים כאשר בין סוגי הוויטמינים נמצאים: וויטמין ,A וויטמינים מקבוצת B, וויטמין C, וויטמין D וויטמין K.

מינרלים

מינרלים הם אחד היסודות להם הגוף זקוק לשם פעילותו התקינה, כאשר הצורך במינרלים קיים בכל היצורים החיים. המינרלים נמצאים בבטן האדמה ומגיעים אלינו דרך המזונות אותם אנו צורכים. אף על פי שהם מהווים אחוז קטן ממשקל גופינו, יש להם חשיבות גדולה לפעילותו התקינה של הגוף: הם מזרזים תהליכים כימיים וחיוניים לגוף כמו למשל בניית עצמות ויצירת דם, סיוע בשמירה על גירוי עצבי ושמירה על מאזן החומציות, הנוזלים והמלחים בגוף.

שיטת מירב סהר – אבות המזון לשירותכם!

היות ואבות המזון כולם כאחד חיוניים לגוף ומסייעים בתהליכים רבים המתקיימים בו, כאשר רוצים לבצע דיאטה, חשוב לבחור בדיאטה נכונה ועשירה אשר עושה שימוש נכון באותם אבות המזון, כמו למשל שיטת מירב סהר. הסיבה שהפכה לכל כך פופולרית היא שהיא מאפשרת מגוון רחב של מזונות לבחירה בהתאם לטעם והעדפות אישיות. נוסף על כך, היא מעודדת את חילוף החומרים ומסייעת בשריפת שומנים גם עבור אלו אשר לא נוהגים לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, בכך שמונעת מהגוף להתרגל לתזונה ספציפית.

שיטת מירב סהר עשירה באותם אבות מזון החשובים מאוד לגוף, אך בד בבד כוללת איזון ייחודי המאפשר להאיץ את חילוף החומרים ולהמשיך לרדת במשקל, בניגוד להרבה דיאטות אחרות. לקבלת פרטים נוספים אודות הדיאטה והדרך בה עושה שימוש באבות המזון החשובים לגוף – אתם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לספק הסבר מעמיק!

 

x

שכחתי סיסמה

דילוג לתוכן